بررسی دستورالعمل بسته بندی محصولات دخانی 
در دستور کار وزارت صمت

بررسی دستورالعمل بسته بندی محصولات دخانی در دستور کار وزارت صمت

طرح بروزرسانی تصاویر و هشدارهای بهداشتی و دستورالعمل پیشنهادی وزارت بهداشت مبنی بر بسته بندی استاندارد محصولات دخانی در جلسه کارگروه فنی نظارت بر تولید، سرمایه‌گذاری و تأمین بازار وزارت صمت که با حضور سرپرست ستاد صنایع دخانی، نمایندگان تشکل‌ها و مدیران برخی از شرکت‌های دخانی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در روز دوشنبه چهارم دی ماه در وزارت صمت تشکیل شد مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا نظرات نمایندگان انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی، انجمن صنفی کارفرمایی توزیع‌کنندگان سراسری کالای دخانی، انجمن تولیدکنندگان تنباکوی معسل و سازمان بازرسی کل کشور مطرح و نهایتاً پس از بحث و بررسی تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید:
 موضوع بروزرسانی تصاویر و هشدارهای بهداشتی و بررسی دستورالعمل پیشنهادی بسته بندی استاندارد محصولات دخانی ارائه شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مطرح و مقرر شد پس از ارائه تصاویر و هشدارهای بهداشتی جدید ابلاغی توسط وزارت بهداشت همکاری لازم از سوی کلیه تولیدکنندگان مرتبط به عمل آید. 
 با توجه به این که کلیه اعضای انجمن تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات دخانی با طرح دستورالعمل اجرایی بسته بندی استاندارد محصولات دخانی و الصاق تصاویر و هشدارهای بهداشتی به دلایل پیامدهای منفی برای تولیدکنندگان، ایجاد التهاب بازار و تغییر قمیت در بازار ( سطح عرضه) مخالفت نمودند، مقرر گردید انجمن‌های مربوطه نظرات، نکات فنی و گزارش‌های مربوطه را با دلایل متقن و آثار و تبعات اجرای طرح مذکور به ستاد صنایع دخانی اعلام نمایند. 
 با توجه به نظر اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی مبنی بر عدم موفقیت تجربه کشورها در اجرای طرح یکسان سازی بسته بندی محصولات دخانی، مقرر گردید انجمن مربوطه گزارشات و مستندات مربوط به کشورهای اجراکننده طرح بسته بندی محصولات دخانی را ارائه نمایند. 
 با توجه به نظر رییس انجمن چاپ و بسته بندی کشور جهت ارائه راه کارهایی در راستای کاهش قاچاق و جلوگیری از تولید جعلی محصولات دخانی و صیانت از برندهای محصولات دخانی، مقرر گردید با تعامل شرکت‌های تولیدکننده محصولات دخانی با انجمن مذکور در این راستا اقدامات متناسب جهت همکاری کلیه صنوف و واحدهای صنعتی کشور مبنی بر عدم تهیه جعبه‌های آماده برای تولید سیگارت و تنباکو...، صورت پذیرد. 
 با توجه به اهمیت موضوع بسته بندی تنباکوی معسل و مشکلات و چالش‌های مربوطه از جمله درج آمار در سامانه‌ها و ایجاد شفافیت حداکثری و موضوع پرداخت مالیات، تولید جعلی تنباکوی معسل و قاچاق، مقرر گردید: ( جلسات)کارگروه فنی مسائل این حوزه برای بررسی و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان تنباکوی معسل به صورت ماهیانه تا حصول نتیجه در ستاد برگزار گردد. 
 با توجه به ضرورت رصد جریان کالا و ایجاد شفافیت حداکثری در کلیه زنجیره فعالیت صنعت دخانی کشور، مقرر گردید کلیه انجمن‌های مرتبط نسبت به پیش بینی اقدام لازم جهت اجرای متناسب طرح اقدام نمایند.
 

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

محرم

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی

BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

سیگار هم برای شما ضرر دارد و هم محیط‌زیست

نقش دخانیات در اقتصاد تایلند

دوگانه صنعت دخانیات -سلامت؛ ضرورت‌ها و ابعاد مغفول

نهادینه‌سازی فرهنگ بدون دخانیات در پایانه‌ و سراهای محلات

صرافی‌های غیرمجاز، منبع تامین پول سیگار قاچاق

اظهارات متناقض درباره سطح زیر کشت توتون در ایران

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حادثه برای رئیس جمهور

آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

روزشمار هفته ملی بدون دخانیات سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری گلستان و شرکت دخانیات ایران

نهضت تنباکو، نخستین جنبش سراسری مردم علیه استبداد + فیلم

جنبش تنباکو؛ نخستین و گسترده‌ترین جنبش مردمی علیه استبداد

انتصاب مسعود حشمتی پور به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز طراحی ، توسعه و راهبری سامانه های جامع وزارت صمت

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به محصولی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد!

«ساعت شش صبح خدا بخیر کنه» !!!

دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو

قاچاق چند میلیون دلاری سیگار ناسالم