پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی
نرخ‌های جدید جرایم دخانیاتی در انتظار مصوبه دولت:

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت افزایش نرخ جرایم تخلفات دخانی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری ایسنا، براساس قانون «جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات»، جرایم قانون جامع کنترل دخانیات باید هر ۳ سال یکبار بازنگری شود؛ این درحالیست که جرایم این قانون در کشور برای آخرین بار در سال ۹۸ بازنگری شده و اکنون نیز به گفته مسئولان وزارت بهداشت، پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است.  در همین زمینه بهزاد ولیزاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت افزایش نرخ تخلفات تبلیغات محصولات دخانی اظهار کرد: بنابر گزارش وزارت دادگستری، برخی نرخهای تخلفات دخانی افزایش یافته است. بررسی نرخ جریمههای ابلاغی با نرخهای مدنظر وزارت بهداشت تطابق دارد. وی درباره زمان اجرای جرایم دخانی براساس نرخ جدید گفت: در حال حاضر، در انتظار صدور مصوبه هیاتوزیران هستیم. دو ماه از سال را سپری کردهایم و در سومین ماه سال به سرمیبریم؛ انتظار داریم هیاتوزیران نرخ جرایم تخلفات دخانی را در سریعترین زمان ممکن ابلاغ کند.   رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: پس از ابلاغ نرخ جدید تخلفات دخانی، حوزه قضایی نیز باید نرخ جدید تخلفات دخانی را به دادستانهای کشور اعلام کند و براساس این جرایم، آرای متخلفان صادر شود. ولیزاده  با اشاره به سبقه نرخ جرایم در حوزه تبلیغات محصولات دخانی خاطرنشان کرد: نرخ جرایم محصولات دخانی برای آخرین بار در سال ۹۸ افزایش یافت. براساس نرخ جرایم سال ۹۸، متخلفان در صورت تکرار تخلف در حوزه تبلیغات میبایست مبلغ ۴۴ میلیون تومان پرداخت میکردند. نرخ جرایم تخلفات با افزایش نرخ تورم محاسبه میشود؛ بر این اساس، نرخ جریمه تخلفات تبلیغات در صورت تکرار باید به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری برسد. وی درباره مزایای افزایش نرخ جریمه تخلفات تبلغیات محصولات دخانی گفت: پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی برای واحدهای صنفی یک عامل بازدارنده به حساب میآید؛ به همین دلیل از تبلیغ محصولات دخانی امتناع میکند. به طور قطع، نرخ جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی برای واحدهای صنفی، حکم بازدارنده دارد. رییس دبیرخانه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نرخ جریمه تکرار تخلف تبلیغات محصولات دخانی برای جاهای دیگر بازدارنده به حساب نمیآید چرا که هزینههایی که برای سوق دادن  و تشویق جوانان بهسوی دخانیات صرف میکنند نسبت به نرخ جرایم بسیار بیشتر است.

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

توجه دولت چهاردهم برای کاهش مصرف از طریق کنترل متوازن عرضه و تقاضا

زمینه احداث کارخانه جدید دخانیات در هشتگرد فراهم شده است

سایه کارخانه دخانیات بر سر اهالی «محله سلامت» سنگینی می‌کند

انتظارات صنعت دخانیات از رئیس‌جمهور

کیسه‌های نیکوتین زین (Zyn) در حال افزایش محبوبیت هستند.

غول دخانیات دنیا متهم به دخالت در پژوهش‌های دانشگاهی شد

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اولین دستورالعمل درمان بالینی را برای ترک دخانیات منتشر کرد

یاری رساندن تکنولوژی به بازار سیگار الکترونیکی

فروش محصولات بدون دود باعث افزایش درآمد فیلیپ موریس اینترنشنال (PMI) می‌شود

فیلیپین تجارت آنلاین ویپ را متوقف می‌کند

مجمع عمومی عادی انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان کالای دخانی برگزار شد

صادرات سیگار زیمبابوه نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است

دیرینه‌شناسی تنباکو و توتون در ایران

پزشکیان، برنده انتخابات زودهنگام دولت چهاردهم

شهردار نیویورک از عمده‌فروشان می‌خواهد که به فروش ویپ پایان دهند

شرکت بین‌المللی تنباکوی ژاپن (JTI) در مراکش کارخانه می‌سازد

آیا ممنوعیت‌های کامل بر سیگارهای الکترونیکی مؤثر هستند؟

شرکت بریتیش امریکن توباکو (BAT) در نیجریه جریمه پرداخت می‌کند

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی