به گزارش morocco world newsمراکش در سال جاری شاهد افزایش قیمت سیگار خواهد بود.
جزئیات افزایش قیمت:
قیمت برخی از بستههای سیگار تا 2 درهم (0.20 دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت. برندهای پریمیوم (لوکس) افزایش قیمت کم یا بدون تغییر خواهند داشت. هدف از این افزایش، کاهش فاصله قیمتی بین سیگارهای ارزانقیمت و لوکس برای ایجاد بازاری متعادلتر است.
تغییرات قیمت برندها:
شرکت مراکشی دخانیات: (société marocaine des tabacs)
قیمت سیگارهای گالوآز (gauloises) و مارکیز (marquise) را 1 درهم افزایش داد. فیلیپ موریس اینترنشنال: (philip morris international) قیمت برندهای الاندام (l&m) و چسترفیلد (chesterfield) را 2 درهم افزایش داد. ژاپن توباکو اینترنشنال: (japan tobacco international) قیمت مونت کارلو (monte carlo) را 2 درهم و الدی (ld) را 1 درهم افزایش داد. قیمت کمل (camel) نیز 0.5 درهم افزایش یافت.
سیاستهای مالی دولت مراکش:
لایحه مالی سال 2025 مراکش شامل تدابیری برای افزایش درآمدهای مالیاتی، افزایش هزینههای عمومی و سرمایهگذاری است. هدف از این اقدامات، کاهش کسری بودجه به 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی است. برای دستیابی به این هدف، دولت مالیات مصرف داخلی بر محصولاتی مانند الکل، آبجو و دخانیات تولیدی را افزایش داده است. این افزایش مالیاتها پیشبینی میشود که: درآمدی معادل 657.8 میلیارد درهم (افزایشی 14.49 درصدی) برای دولت ایجاد کند. درآمد مالیاتی از سیگار به 13.7 میلیارد درهم برسد.
تغییرات در مالیات مصرف داخلی:
سهمیه خاص مالیات مصرف داخلی به 550 درهم افزایش خواهد یافت. حداقل مالیات برای هر 1,000 نخ سیگار به 953 درهم خواهد رسید. این تغییرات نشاندهنده رویکرد دولت مراکش برای تأمین مالی اهداف اقتصادی و کاهش نابرابریهای قیمتی در بازار سیگار است.
منبع: tobaccoreporter.com