تصادفات رانندگی؛ یک تراژدی قابل پیشگیری

تصادفات رانندگی؛ یک تراژدی قابل پیشگیری

چرا در پویش «نه به تصادف» شرکت کنیم ؟

آمار تصادفات رانندگی در کشور ما تکان‌دهنده است. هر ساله، هزاران نفر جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و ده‌ها هزار نفر دیگر دچار مصدومیت‌های شدید و معلولیت‌های دائمی می‌شوند. این آمارها نه فقط اعداد و ارقام خشک و خالی، بلکه روایتگر داستان زندگی‌هایی هستند که به ناگهان پایان یافته‌اند یا مسیرشان برای همیشه تغییر کرده است.

پویش « نه به تصادف» با هدف کاهش این آمار تلخ و ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح در جامعه شکل گرفته است. هدف اصلی این پویش، آگاه‌سازی مردم از خطرات ناشی از رفتارهای پرخطر در رانندگی و تشویق آن‌ها به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

حفظ جان انسان‌ها مهم‌ترین دلیل برای حمایت از این پویش است. هر تصادف، یک ضایعه جبران‌ناپذیر برای خانواده‌ها و جامعه است. از طرفی تصادفات رانندگی هزینه‌های اقتصادی سنگینی را به خانواده ،جامعه و کل کشور تحمیل می‌کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های درمان، خسارات مالی و کاهش بهره‌وری نیروی کار است که با کمی دقت در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می توان کاهش تصادفات رانندگی را انتظار داشت و در نتیجه،کاهش تصادفات رانندگی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را در پیش خواهیم داشت. وقتی جاده‌ها امن‌تر باشند، مردم با آرامش بیشتری رانندگی می‌کنند و از سفر لذت می‌برند.

چگونه می‌توانیم در این پویش مشارکت کنیم؟

با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی که  ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مشارکت در این پویش است، اولین قدم در این مشارکت را برداریم و از خودمان شروع کنیم. در قدم بعدی نسبت به آگاه‌سازی دیگران با اطلاع رسانی به دوستان و خانواده در مورد خطرات رانندگی پرخطر، قدم بعدی را برداریم و با شرکت در فعالیت‌های پویش « نه به تصادف»  به گسترش دامنه فعالیت‌های آن کمک کنیم. هر اطلاع رسانی در این زمینه می تواند زندگی افرادی را نجات دهد که بی محابا در مسیر گذراندن یک تعطیلات خوب و لذت بخش رانندگی پر خطری می‌کنند.

بیایید با هم « نه به تصادف» بگوییم و برای داشتن جاده‌هایی امن‌تر تلاش کنیم.

ایمن رانندگی کنیم ، طولانی‌تر زندگی کنیم

حمید رستمی ـ سردبیر

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

تازه ترین‌ها

تصادفات رانندگی؛ یک تراژدی قابل پیشگیری

کشفیات قاچاق سیگار در دی ماه

عقلانیت و تخصص در مدار مدیریتی شرکت دخانیات ایران

دو برابر شدن مصرف سیگار در بین دختران 13 تا 15 ساله کشور

کاهش مالیات بورس افزایش فشار بر سیگاری‌ها

بازگشت اعتماد به شرکت دخانیات، محور اصلی برنامه‌ها در دوره جدید

« فرداد امیراسکندری » مدیرعامل شرکت دخانیات ایران شد

آئین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت دخانیات ایران برگزار شد

سن استعمال دخانیات به 9 سال رسیده است

محتوای برندهای معروف سیگارهای خارجی قاچاق قابل اعتماد نیست

ممنوع شدن فروش نخی سیگار

بیست همت درآمد دولت از محل مالیات دخانیات

بی‌حوصلگی و استراحت، انگیزه‌های اصلی استفاده از سیگار الکترونیکی در نوجوانان

چالش بزرگ تنباکو در خاورمیانه عثمانی (قرن‌های هفدهم تا هجدهم)

اختراع سیگار مدرن

عدم وجود علائم جدی تنفسی در میان مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی

کشفیات قاچاق سیگار در آذر ماه

نظام سرمایه داری در مقابل اقتصاد آزاد

حمایت از تولید داخلی در اولویت دولت چهاردهم است

سوئد به وضعیت «بدون سیگار» دست‌یافت

وینستون، کنت و مارلبورو بسته‌ای 4 تومان!

سبد کالای دخانی قاچاق هر روز بزرگتر و متنوع تر می شود

تولید تنباکو در برزیل ممکن است به 696 هزار تن برسد

عوارض جدید در انتظار کالاهای آسیب رسان

تحولات مالی و استراتژی‌های شرکت Philip Morris International