BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

بریتیش آمریکن توباکو (BAT) تعهد خود را نسبت به آینده‌ای بدون دخانیات مورد تأکید قرار داد.

در روز جهانی ویپ (۳۰ مه)، شرکت بریتیش آمریکن توباکو (bat) چشمانداز راهبردی خود را برای تسریع پیشرفت به سوی ایجاد جهانی بدون دخانیات، بهویژه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، تشریح کرد. هدف این برنامه تشویق سیگاریهای بزرگسال به روی آوردن به جایگزینهای بدون دخانی مانند محصولات ویپ است. میزان شیوع سیگار کشیدن در بین بزرگسالان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام همچنان در زمره بالاترین میزان در جهان قرار دارد، اگرچه در برخی بازارها هر ساله روند کاهشی دارد. با این حال، با توجه به اینکه دولتهای مختلف اهدافی را برای رسیدن به وضعیت «بدون دخانیات» (تعریفشده به کاهش شیوع سیگار کشیدن به ۵ درصد یا کمتر) تعیین کردهاند، bat میگوید برای تحقق این خواستهها باید اقدامات بیشتری انجام شود. این شرکت چندملیتی در چشمانداز خود، چهار اصل را برای ایجاد مقررات مؤثر و پرمایه در زمینه محصولات بدون دخانیات و نیکوتین را تعیین میکند:

دسترسی مصرفکنندگان به محصولات مرتبط: قوانین در تمام کشورهایی که سیگار در آنها فروخته میشود، باید به طیف وسیعی از جایگزینهای بدون دخانیات نیز مجوز بدهد تا اطمینان حاصل شود که مصرفکنندگان میتوانند به این جایگزینها دسترسی داشته باشند و بر اساس بهترین شواهد علمی موجود، انتخاب آگاهانهای برای تغییر مصرف خود داشته باشند.

مصرفکنندگان بزرگسال: استفاده و فروش محصولات بدون دخانیات و نیکوتین توسط افراد زیر سن قانونی و به آنها باید بهصورت قانونی ممنوع شود.

کیفیت و ایمنی محصول: وجود استانداردهای کیفیت و ایمنی قوی و بهدرستی اجراشده باید هسته اصلی مقررات باشد تا از مصرفکنندگان محافظت شود.

اجرای قاطع: مقررات باید به مقامات اجرایی اختیارات لازم را برای اعمال مجازات و تحریم برای کسانی که از مقررات تخطی میکنند، بهویژه کسانی که محصولات غیرمجاز عرضه میکنند و به افراد زیر سن قانونی محصول ارائه میدهند، اعطا کند.

بریتیش آمریکن توباکو در بیانیهای نوشت: «با وجود خطرات جدی، همچنان بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان سیگار میکشند. طبق مطالعات مدلسازی جمعیت، اگر سیگاریها بهطور انحصاری به جایگزینهای با ریسک پایین روی بیاورند، میتوان به کاهش قابل توجهی در مرگهای زودرس دست یافت.» این شرکت همچنین گفت: «برای بهرهمندی از پتانسیل بهداشت عمومی ارائه شده توسط محصولات بدون دخانیات، مقررات مناسب برای تشویق سیگاریهای بزرگسال به تغییر مصرف، محافظت از مصرفکنندگان با استانداردهای ایمنی سختگیرانه و جلوگیری از دسترسی و مصرف افراد زیر سن قانونی مورد نیاز است.» بریتیش آمریکن توباکو خاطرنشان کرد کشورهایی که این رویکرد را پذیرفتهاند، شاهد کاهش قابل توجهی در میزان سیگار کشیدن بودهاند، زیرا سیگاریها به سمت محصولات بدون احتراق روی آوردهاند. این شرکت چندملیتی به تجربه نیوزلند اشاره کرد، جایی که میزان سیگار کشیدن روزانه از ۱۶.۴ درصد در سال ۲۰۱۲ و ۸.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. بریتانیا، ایالات متحده و ژاپن نیز پایینترین میزان سیگار کشیدن را در تاریخ خود گزارش میکنند، در حالی که سوئد در مسیر اعلام خود به عنوان کشوری بدون دخانیات در سال جاری است، ۱۶ سال زودتر از هدف اتحادیه اروپا در سال ۲۰۴۰. 

به گفته بریتیش آمریکن توباکو، موفقیت این کشورها در کاهش مصرف سیگار، تا حد زیادی نتیجه آگاهی گسترده، در دسترس بودن و استفاده از جایگزینهای بدون دخانیات مانند محصولات ویپ، محصولات حرارتی و کیسههای نیکوتین است. جاش فت، رئیس امور شرکتی و نظارتی منطقه آسیا و اقیانوسیه در بریتیش آمریکن توباکو، گفت: «انتقال سیگاریها به این جایگزینها هم برای کشورهایی که به دنبال کاهش نرخ سیگار کشیدن خود هستند و هم برای سلامت عمومی جهانی بهطور گستردهتر، حیاتی است. اینکه دولتها بتوانند از این محصولات استفاده کنند و پتانسیل کاهش آسیب آنها را به حداکثر برسانند، به اندازه تغییرات در رفتار مصرفکنندگان، به اجرای مقررات پیشرو و متناسب با ریسک نیز بستگی دارد.»

منبع   : tobaccoreporter.com

مترجم : علی سرور نیا

 


خبرهای مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

توجه دولت چهاردهم برای کاهش مصرف از طریق کنترل متوازن عرضه و تقاضا

زمینه احداث کارخانه جدید دخانیات در هشتگرد فراهم شده است

سایه کارخانه دخانیات بر سر اهالی «محله سلامت» سنگینی می‌کند

انتظارات صنعت دخانیات از رئیس‌جمهور

کیسه‌های نیکوتین زین (Zyn) در حال افزایش محبوبیت هستند.

غول دخانیات دنیا متهم به دخالت در پژوهش‌های دانشگاهی شد

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اولین دستورالعمل درمان بالینی را برای ترک دخانیات منتشر کرد

یاری رساندن تکنولوژی به بازار سیگار الکترونیکی

فروش محصولات بدون دود باعث افزایش درآمد فیلیپ موریس اینترنشنال (PMI) می‌شود

فیلیپین تجارت آنلاین ویپ را متوقف می‌کند

مجمع عمومی عادی انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان کالای دخانی برگزار شد

صادرات سیگار زیمبابوه نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است

دیرینه‌شناسی تنباکو و توتون در ایران

پزشکیان، برنده انتخابات زودهنگام دولت چهاردهم

شهردار نیویورک از عمده‌فروشان می‌خواهد که به فروش ویپ پایان دهند

شرکت بین‌المللی تنباکوی ژاپن (JTI) در مراکش کارخانه می‌سازد

آیا ممنوعیت‌های کامل بر سیگارهای الکترونیکی مؤثر هستند؟

شرکت بریتیش امریکن توباکو (BAT) در نیجریه جریمه پرداخت می‌کند

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی