مدیرعامل شرکت دخانیات ایران
بدون روشنگری، صنعت دخانیات قربانی سوءبرداشتها خواهد شد
امیراسکندری، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، با اشاره به چالشهای اساسی این صنعت در حوزههای اقتصادی و افکار عمومی، بر لزوم اطلاعرسانی دقیق و نقش کلیدی روابطعمومی در عبور از بحرانها تأکید کرد.
به گزارش توتون صنعت به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت دخانیات ایران، به مناسبت روز ارتباطات و روابطعمومی، در مراسمی با حضور مدیرعامل، رئیس مرکز حوزه مدیرعامل و کارکنان مدیریت ارتباطات و امور بینالملل، ضمن گرامیداشت این روز از کارکنان این حوزه تقدیر بعمل آمد.
در این نشست فرداد امیراسکندری، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، ضمن گرامیداشت این روز بر اهمیت نقش ویژه ارتباطات و روابطعمومی تاکید و با بیان اینکه صنعت دخانیات بهطور طبیعی با تقابلهایی در حوزه سلامت و بهداشت روبروست، اظهار داشت: «افکار عمومی نسبت به اهمیت و ابعاد واقعی این صنعت، آگاهی کافی ندارد و بیشتر به جنبههای آسیبزای آن توجه میشود؛ در حالیکه این صنعت اشتغالزا، مولد، و متکی به منابع داخلی است.» وی افزود: «مبارزه با دخانیات در برخی سیاستها، به مبارزه با صنعت دخانیات تبدیل شده است؛ متأسفانه نگاه غالب، حذف این صنعت بود بیآنکه به نقش آن در اشتغال، کشاورزی و صیانت از منابع ارزی توجه شود، روشنگری و تبیین این مسائل وظیفه مجموعه روابط عمومی است.»
امیر اسکندری با تأکید بر اهمیت تأمین مواد اولیه گفت: «در زمان تحویل شرکت، با گسست شدید در تأمین مواد اولیه مواجه بودیم در فرصت کوتاه پیش از آغاز سال جدید برنامه ریزیهای لازم در این خصوص انجام شد. و امیدوار هستیم اقدامات اجرایی برنامههای مذکور بموقع به نتیجه برسد.» وی افزود: «بر این اساس نقشه راه تأمین مواد اولیه تا پاییز تدوین شده و انتظار میرود از مهرماه شیب تولید افزایش یابد و تولید متناسب با جریان ورودی مواد اولیه مدیریت میشود.»
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران همچنین افزود: پیشنهاد تهاتر بدهیها با مطالبات موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد از دولت را به عنوان یک راهکار برای تسویه بدهیهای سنگین مالیاتی ارائه دادیم و اگر این پیشنهاد پذیرفته شود، امید میرود شرایط بهتر شود. وی با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی و تحریمها گفت: «همزمانی مشکلات داخلی با برخی مشکلات در سطح ملی همچون مسائل ارزی و غیره، فشارها را چند برابر کرده است اما امیدواریم همچون گذشته با همکاری خانواده بزرگ شرکت دخانیات ایران از چالشها عبور کنیم.»
گفتنی است در این نشست فرخ نعمتخواه؛ مشاور مدیرعامل و رئیس مرکز حوزه مدیرعامل و هیئتمدیره، این روز را به همکاران این حوزه تبریک و اظهار داشت: «با حضور آقای رستمی در راس مدیریت ارتباطات و امور بین الملل، رویکردی تازه در این حوزه شکل گرفته است و با توجه به تجارب ارزشمند ایشان تحولات جدیدی را در حوزه تعاملات درون سازمانی و ارتباطات بیرونی میتوانیم شاهد باشیم.» مشاور مدیرعامل با بیان اینکه انتظار میرود حوزه ارتباطات نقش موثری در روشنگری وضعیت شرکت ایفا کند، تصریح کرد: «شرح دقیق شرایط شرکت در مقایسه با سالهای گذشته باید به گونهای باشد که همه کارکنان در سطوح مختلف از واقعیتها مطلع باشند. وی افزود: مسیر دشواری که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده، اکنون به نقطهای حساس رسیده است که بقای شرکت به تلاش هماهنگ هیئتمدیره، مدیریت ارشد و همه کارکنان وابسته است.»
حمید رستمی؛ مدیر ارتباطات و امور بینالملل نیز در این نشست ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی از حضور مدیرعامل و رئیس مرکز حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره قدردانی کرد و اظهار کرد: در مدت کوتاهی که افتخار همکاری با این حوزه را داشتهام، به روشنی دریافتهام که اعضای این واحد، مجموعهای از افراد باسابقه و مجرب هستند؛ بهگونهای که مجموع تجربه حرفهای این گروه به بیش از ۱۵۰ سال میرسد. این ظرفیت گرانسنگ، پشتوانهای محکم برای حرکت در مسیر تحول خواهد بود. وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند نوسازی و بازآفرینی در رویکردهای روابط عمومی هستیم. روابط عمومی بدون ملاحظه شرایط حال شرکت و شرایط روز جامعه دیگر پاسخگوی نیازهای سازمانهای پیشرو نیست. باید با بهرهگیری از تجربیات گذشته و نگاهی نو و ایجاد ارتباط دو سویه بین مخاطبان و سطوح مدیریتی شرکت، پاسخگوی انتظارات در سطوح درونسازمانی و برونسازمانی باشیم.
وی ادامه داد: عکس جمعی همکاران که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴، روز ارتباطات و روابط عمومی، به تصویر کشیده شد، به منزله میثاقنامهای میان اعضای مدیریت ارتباطات و امور بین الملل بود؛ برای همافزایی، تحول و تحقق اهداف کلان شرکت که تحقق این مسیر، نیازمند همدلی، همراهی همه همکاران میباشد. شایان ذکر است که در پایان این مراسم از زحمات پرسنل شاغل در مدیریت ارتباطات و امور بین الملل با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.