بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

  بر اساس گزارش سوم کمیسیون تجارت فدرال (ftc) در مورد فروش و تبلیغات سیگار الکترونیکی در ایالات متحده که در تاریخ 3 آوریل 2024 منتشر شد فروش ترکیبی محصولات سیگار الکترونیکی مبتنیبر کارتریج و یکبار مصرف، به مصرفکنندگان آمریکایی توسط نه تولیدکننده پیشرو، بین سالهای 2020 و 2021 تقریباً 370 میلیون دلار افزایش یافت، و کل مبلغ به 2.67 میلیارد دلار رسید. در سال 2021 شرکتهای سیگار الکترونیکی نیز 90.6 میلیون دلار بیشتر از سال 2020 برای تبلیغ و ترویج محصولات خود هزینه کردند.

گزارش کمیسیون تجارت فدرال (ftc) دو نوع اصلی سیگار الکترونیکی را بررسی میکند. برخی دارای باتریهای قابلشارژ و کارتریجهای قابلتعویض از پیش پر شده هستند، بقیه پس از اتمام شارژ یا مایع الکترونیکی یکبار مصرف، بلااستفاده میشوند. براساس گزارشهای فروش سیگارهای الکترونیکی کارتریجی از 2.13 میلیارد دلار در سال 2020 به 2.5 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است و فروش محصولات سیگار الکترونیکی یکبار مصرف و غیرقابلشارژ از 261.9 میلیون دلار در سال 2020 به 267.1 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافت.

علاوه بر این گزارش سال 2021 جزئیاتی در مورد برخی از ویژگیهای محصولات سیگار الکترونیکی، از جمله طعم و غلظت نیکوتین و همچنین بستهبندی اجزا در سیستمهای کارتریجی ارائه میدهد. دادهها نشان میدهد که در سال 2021، حدود 69.2 درصد از کارتریجهای سیگار الکترونیکی فروخته شده یا عرضه شده، حاوی مایعات الکترونیکی با طعم منتول بوده و بقیه با طعم تنباکو بودهاند.

سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف مشمول محدودیتهای طعمی اعمال شده توسط سازمان غذا و دارو نیستند. در سال 2021، دستگاههای طعمدار «متفرقه و غیرمعروف»، 71 درصد از کل دستگاههای یکبارمصرف فروخته یا اهدا شده را تشکیل میدادند، که محبوبترین زیرشاخهها شامل اول محصولات طعمدار میوهای و در ثانی منتول/نعناع بود. این دو زیرمجموعه به تنهایی بیش از نیمی از تمام دستگاههای سیگار الکترونیکی یکبار مصرف فروخته شده یا عرضه شده در سال 2021 را تشکیل میدهند.

بر اساس این گزارش، هزینههای تبلیغات و ترویج سیگارهای الکترونیکی از 768.8 میلیون دلار در سال 2020 به 859.4 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافته است که عمده این هزینهها شامل سه دسته تخفیف قیمت، کمک هزینه تبلیغاتی پرداخت شده به عمده فروشان و تبلیغات در محل فروش است. این سه دسته مجموعاً دو سوم هزینهها را در سال 2021 به خود اختصاص دادند.

در انتها، این گزارش اقداماتی را که شرکتهای سیگار الکترونیکی در سال 2021 برای بازدارندگی یا جلوگیری از بازدید مصرفکنندگان زیر سن قانونی از وبسایتهایشان، ثبتنام در لیستهای پستی و برنامههای وفاداری مشتریان و خرید آنلاین محصولات سیگار الکترونیکی انجام دادند، مورد بحث قرار میدهد. این مرحله شامل خوداظهاری آنلاین برای تأیید اینکه کاربران حداقل 21 سال سن دارند و از قوانین ایالتی پیروی میکنند و همچنین امضای بزرگسالان هنگام تحویل محصولات سیگار الکترونیکی، میشود.

منبع: tobaccoreporter.com

ترجمه: امید مرادی

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

گزارش سئوال برانگیز دیوان محاسبات از نحوه مصرف مالیات دخانیات

تسهیلاتی برای خرید و فروش و حمل کالاهای خارج از شمول تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات احیا می‌شود

مار عجیبی که به سیگار کشیدن اعتیاد شدید دارد

درخواست‌های فعالان صنعت دخانیات از طبیب جمهور

مالیات ۳.۲همتی از مصرف‌کنندگان سیگار در سال گذشته چه شد؟

تعداد افراد سیگاری مناطق مختلف جهان

اصلاح قوانین و اتخاذ تدابیر مناسب دو خواسته اصلی تولیدکنندگان تنباکو

ایجاد مرکز نظارتی مستقل، مقررات زدایی و منطقی کردن مالیات، سه خواسته مهم تولیدکنندگان

اخبار بین المللی

صنعت دخانیات، نیازمند تغییر نگاه دولت

لزوم عقد قرارداد با کشورهای همسایه برای مقابله با قاچاق

گسترش بازار سیاه سیگارهای الکترونیکی در آلمان

دولت، انحصار سیگار را بدست گرفت!

قانون جدید آمریکا؛ فروش دخانیات به زیر 30 ساله‌ها با کارت شناسایی

ساترا از اشاعه ضدفرهنگ استعمال دخانیات در تولیدات رسانه‌ای ممانعت کند

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

کشت توتون سال آینده در کرمانشاه انجام می‌شود

بن بست یارانه‌ای

صنعت دخانیات ایران در سال 1402

کشف بیش از ۶۳۶ هزار نخ سیگار قاچاق در کرمانشاه

بخشنامه وصول مالیات مضاعف کالای دخانی

جلسه هم اندیشی و تدوین برنامه راهبردی صنعت دخانیات برگزار شد

مراکز عرضه‌کننده سیگار الکترونیک پلمب می‌شوند

۵.۶ تریلیون ته سیگار در سال