بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

  بر اساس گزارش سوم کمیسیون تجارت فدرال (ftc) در مورد فروش و تبلیغات سیگار الکترونیکی در ایالات متحده که در تاریخ 3 آوریل 2024 منتشر شد فروش ترکیبی محصولات سیگار الکترونیکی مبتنیبر کارتریج و یکبار مصرف، به مصرفکنندگان آمریکایی توسط نه تولیدکننده پیشرو، بین سالهای 2020 و 2021 تقریباً 370 میلیون دلار افزایش یافت، و کل مبلغ به 2.67 میلیارد دلار رسید. در سال 2021 شرکتهای سیگار الکترونیکی نیز 90.6 میلیون دلار بیشتر از سال 2020 برای تبلیغ و ترویج محصولات خود هزینه کردند.

گزارش کمیسیون تجارت فدرال (ftc) دو نوع اصلی سیگار الکترونیکی را بررسی میکند. برخی دارای باتریهای قابلشارژ و کارتریجهای قابلتعویض از پیش پر شده هستند، بقیه پس از اتمام شارژ یا مایع الکترونیکی یکبار مصرف، بلااستفاده میشوند. براساس گزارشهای فروش سیگارهای الکترونیکی کارتریجی از 2.13 میلیارد دلار در سال 2020 به 2.5 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است و فروش محصولات سیگار الکترونیکی یکبار مصرف و غیرقابلشارژ از 261.9 میلیون دلار در سال 2020 به 267.1 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافت.

علاوه بر این گزارش سال 2021 جزئیاتی در مورد برخی از ویژگیهای محصولات سیگار الکترونیکی، از جمله طعم و غلظت نیکوتین و همچنین بستهبندی اجزا در سیستمهای کارتریجی ارائه میدهد. دادهها نشان میدهد که در سال 2021، حدود 69.2 درصد از کارتریجهای سیگار الکترونیکی فروخته شده یا عرضه شده، حاوی مایعات الکترونیکی با طعم منتول بوده و بقیه با طعم تنباکو بودهاند.

سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف مشمول محدودیتهای طعمی اعمال شده توسط سازمان غذا و دارو نیستند. در سال 2021، دستگاههای طعمدار «متفرقه و غیرمعروف»، 71 درصد از کل دستگاههای یکبارمصرف فروخته یا اهدا شده را تشکیل میدادند، که محبوبترین زیرشاخهها شامل اول محصولات طعمدار میوهای و در ثانی منتول/نعناع بود. این دو زیرمجموعه به تنهایی بیش از نیمی از تمام دستگاههای سیگار الکترونیکی یکبار مصرف فروخته شده یا عرضه شده در سال 2021 را تشکیل میدهند.

بر اساس این گزارش، هزینههای تبلیغات و ترویج سیگارهای الکترونیکی از 768.8 میلیون دلار در سال 2020 به 859.4 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافته است که عمده این هزینهها شامل سه دسته تخفیف قیمت، کمک هزینه تبلیغاتی پرداخت شده به عمده فروشان و تبلیغات در محل فروش است. این سه دسته مجموعاً دو سوم هزینهها را در سال 2021 به خود اختصاص دادند.

در انتها، این گزارش اقداماتی را که شرکتهای سیگار الکترونیکی در سال 2021 برای بازدارندگی یا جلوگیری از بازدید مصرفکنندگان زیر سن قانونی از وبسایتهایشان، ثبتنام در لیستهای پستی و برنامههای وفاداری مشتریان و خرید آنلاین محصولات سیگار الکترونیکی انجام دادند، مورد بحث قرار میدهد. این مرحله شامل خوداظهاری آنلاین برای تأیید اینکه کاربران حداقل 21 سال سن دارند و از قوانین ایالتی پیروی میکنند و همچنین امضای بزرگسالان هنگام تحویل محصولات سیگار الکترونیکی، میشود.

منبع: tobaccoreporter.com

ترجمه: امید مرادی

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

افزایش قاچاق با افزایش مالیات کالاهای دخانی

افزایش سهم از بازار شرکت دخانیات ایران

کشفیات محصولات دخانی قاچاق در تیر ماه

ایران پابرجا

فیلیپ موریس اینترنشنال گزارش درآمدهای بی سابقه سه ماهه دوم را اعلام کرد

لزوم حل و فصل مسائل کلان دخانیات با مساعدت همه دستگاه های مرتبط

وضعیت کشور ایران برای شرکت JTI

ارزبری قاچاق بیشتر از تولید داخل!

مدیران عامل موسسه انحصار دخانیات و شرکت دخانیات ایران از بدو تاسیس تاکنون

بازدید نمایندگان کارگران دخانیات از موسسه اطلاعات در سال 1343

صادرات تنباکوی موزامبیک در سال 2024 با رشد 63 درصدی مواجه شد

میزان قطران و نیکوتین درج شده بر روی پاکات سیگارت های قاچاق و تقلبی ناصحیح است

کشفیات خرداد ماه قاچاق سیگار

چرا سیگار، دسر محبوب سیگاری هاست؟

مبارزه با استعمال دخانیات در مسیر بیراهه

جریمه سنگین برای هر ثانیه نمایش دخانیات

22 هزار نفر از شهروندان دزفول از نظر مصرف دخانیات غربالگری شدند

از توسعه کشاورزی توتون تا هم افزایی برای احیای زیرساخت های درمانی

سیگار الکترونیکی تهدیدی نوظهور برای سلامت دهان و دندان

آمار دختران سیگاری رو به افزایش است

روزشمار هفته ملی بدون دخانیات سال 1404 اعلام شد

ارزیابی و تحلیل نهادی صنعت دخانیات ایران

کشفیات قاچاق سیگار اردیبهشت ماه 1404

بدون روشنگری، صنعت دخانیات قربانی سوءبرداشت‌ها خواهد شد

همایش تخصصی صنعت دخانیات اردیبهشت 1404