بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

  بر اساس گزارش سوم کمیسیون تجارت فدرال (ftc) در مورد فروش و تبلیغات سیگار الکترونیکی در ایالات متحده که در تاریخ 3 آوریل 2024 منتشر شد فروش ترکیبی محصولات سیگار الکترونیکی مبتنیبر کارتریج و یکبار مصرف، به مصرفکنندگان آمریکایی توسط نه تولیدکننده پیشرو، بین سالهای 2020 و 2021 تقریباً 370 میلیون دلار افزایش یافت، و کل مبلغ به 2.67 میلیارد دلار رسید. در سال 2021 شرکتهای سیگار الکترونیکی نیز 90.6 میلیون دلار بیشتر از سال 2020 برای تبلیغ و ترویج محصولات خود هزینه کردند.

گزارش کمیسیون تجارت فدرال (ftc) دو نوع اصلی سیگار الکترونیکی را بررسی میکند. برخی دارای باتریهای قابلشارژ و کارتریجهای قابلتعویض از پیش پر شده هستند، بقیه پس از اتمام شارژ یا مایع الکترونیکی یکبار مصرف، بلااستفاده میشوند. براساس گزارشهای فروش سیگارهای الکترونیکی کارتریجی از 2.13 میلیارد دلار در سال 2020 به 2.5 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است و فروش محصولات سیگار الکترونیکی یکبار مصرف و غیرقابلشارژ از 261.9 میلیون دلار در سال 2020 به 267.1 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافت.

علاوه بر این گزارش سال 2021 جزئیاتی در مورد برخی از ویژگیهای محصولات سیگار الکترونیکی، از جمله طعم و غلظت نیکوتین و همچنین بستهبندی اجزا در سیستمهای کارتریجی ارائه میدهد. دادهها نشان میدهد که در سال 2021، حدود 69.2 درصد از کارتریجهای سیگار الکترونیکی فروخته شده یا عرضه شده، حاوی مایعات الکترونیکی با طعم منتول بوده و بقیه با طعم تنباکو بودهاند.

سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف مشمول محدودیتهای طعمی اعمال شده توسط سازمان غذا و دارو نیستند. در سال 2021، دستگاههای طعمدار «متفرقه و غیرمعروف»، 71 درصد از کل دستگاههای یکبارمصرف فروخته یا اهدا شده را تشکیل میدادند، که محبوبترین زیرشاخهها شامل اول محصولات طعمدار میوهای و در ثانی منتول/نعناع بود. این دو زیرمجموعه به تنهایی بیش از نیمی از تمام دستگاههای سیگار الکترونیکی یکبار مصرف فروخته شده یا عرضه شده در سال 2021 را تشکیل میدهند.

بر اساس این گزارش، هزینههای تبلیغات و ترویج سیگارهای الکترونیکی از 768.8 میلیون دلار در سال 2020 به 859.4 میلیون دلار در سال 2021 افزایش یافته است که عمده این هزینهها شامل سه دسته تخفیف قیمت، کمک هزینه تبلیغاتی پرداخت شده به عمده فروشان و تبلیغات در محل فروش است. این سه دسته مجموعاً دو سوم هزینهها را در سال 2021 به خود اختصاص دادند.

در انتها، این گزارش اقداماتی را که شرکتهای سیگار الکترونیکی در سال 2021 برای بازدارندگی یا جلوگیری از بازدید مصرفکنندگان زیر سن قانونی از وبسایتهایشان، ثبتنام در لیستهای پستی و برنامههای وفاداری مشتریان و خرید آنلاین محصولات سیگار الکترونیکی انجام دادند، مورد بحث قرار میدهد. این مرحله شامل خوداظهاری آنلاین برای تأیید اینکه کاربران حداقل 21 سال سن دارند و از قوانین ایالتی پیروی میکنند و همچنین امضای بزرگسالان هنگام تحویل محصولات سیگار الکترونیکی، میشود.

منبع: tobaccoreporter.com

ترجمه: امید مرادی

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

محرم

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی

BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

سیگار هم برای شما ضرر دارد و هم محیط‌زیست

نقش دخانیات در اقتصاد تایلند

دوگانه صنعت دخانیات -سلامت؛ ضرورت‌ها و ابعاد مغفول

نهادینه‌سازی فرهنگ بدون دخانیات در پایانه‌ و سراهای محلات

صرافی‌های غیرمجاز، منبع تامین پول سیگار قاچاق

اظهارات متناقض درباره سطح زیر کشت توتون در ایران

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حادثه برای رئیس جمهور

آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

روزشمار هفته ملی بدون دخانیات سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری گلستان و شرکت دخانیات ایران

نهضت تنباکو، نخستین جنبش سراسری مردم علیه استبداد + فیلم

جنبش تنباکو؛ نخستین و گسترده‌ترین جنبش مردمی علیه استبداد

انتصاب مسعود حشمتی پور به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز طراحی ، توسعه و راهبری سامانه های جامع وزارت صمت

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به محصولی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد!

«ساعت شش صبح خدا بخیر کنه» !!!

دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو

قاچاق چند میلیون دلاری سیگار ناسالم