شناسایی پانزده شبکه کلان قاچاق سازمان یافته محصولات دخانی
اقدامات مهم وزارت اطلاعات در برخورد با قاچاق کالا

شناسایی پانزده شبکه کلان قاچاق سازمان یافته محصولات دخانی

مدیرکل دفترهماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به برخوردهای وزارت اطلاعات با باندهای قاچاق دخانیات گفت: از ابتدای امسال با بررسی بالغ بر ۱۲هزار واحد صنفی محصولات دخانی در سطح عرضه،حدود هزار پرونده قاچاق باارزش ۴۵میلیاردتومان تشکیل شده است.

به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری تسنیم، اخیراً وزارت اطلاعات با همراهی دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در راستای حفاظت از حقوق بیتالمال و کشف و برخورد با مفاسد اقتصادی و بهویژه قاچاق کالا و ارز، 15 شبکه کلان قاچاق سازمانیافته محصولات دخانی را شناسایی و بازداشت کرده است.

بنا بر اطلاعیه وزارت اطلاعات، در طی اقدامات صورتگرفته، بیش از یکصد انبار اصلی قاچاقچیان کشف و ضبط شد و 60 نفر از اعضای شاخص باندهای قاچاق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. گفتنی است، این باندهای سازمانیافته قاچاق از طریق مبادی غیررسمی و با سوءاستفاده از استثنائات تجاری، اقدام به قاچاق و دپوی کالا در شهرستانهای مرزی و توزیع گسترده در سراسر کشور نموده و میلیونها دلار درآمد نامشروع را به صورت ارز و از طریق صرافیهای غیرمجاز از کشور خارج کرده است.

 

 اقدام مشترک وزارت اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

 

در همین راستا، «یاسر سوادکوهی» مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برخوردهای اخیر واجا با باندهای قاچاق دخانیات گفت: بعد از انتصاب رئیس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در اولین اقدام مشترک این ستاد با وزارت اطلاعات، با شبکههای قاچاق دخانیات در استانهای مرزی برخورد شد.

وی افزود: در برخی از شهرستانهای مرزی انبارهایی برای دپوی کالاهای دخانی قاچاق وجود داشت که با اقدام وزارت اطلاعات حدود 20 میلیارد تومان دخانیات قاچاق کشف شد. همچنین در این اقدام سرشبکههای مرتبط با این موضوع دستگیر شدند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امورمقابله و رصد جریان مالی قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: وقتی کالای قاچاق وارد کشور میشود، قاچاقچیان ابتدا این کالاها را در یک مکان مشخص جمعآوری کرده و بهسرعت توسط خودروهای شوتی به دیگر شهرهای کشور توزیع میکنند.

 

 کشف 30 میلیارد تومان دخانیات قاچاق در هرمزگان و کرمانشاه

 

سوادکوهی با بیان اینکه تولید دخانیات در کشور جوابگوی نیاز بازار است اظهار داشت: در حوزه دخانیات، بیش از 90 درصد نیاز کشور در داخل تولید شده و اما چند برند ممنوعه نیز از طریق قاچاق در بازار عرضه میشود. همچنین با اجرای طرح مقابله با پنج گروه کالایی قاچاق، در مبادی ورودی، حملونقل، انبار و سطح عرضه، برخورد با دخانیات قاچاق تشدید شد.

این مقام مسئول در خصوص کشفیات در حوزه دخانیات قاچاق بیان کرد: دو پرونده بزرگ قاچاق دخانیات توسط دریابانی استان هرمزگان در دریا و همچنین استان کرمانشاه کشف شدند که ارزش هرکدام آنها بالغ بر 15 میلیارد تومان بوده است. مورد دیگری از استان سمنان به سمت استان خراسان رضوی حرکت کرده بود که در همان مسیر حملونقل کشف شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: چند مورد بزرگ جدید نیز شناسایی شدهاند که در روزهای آتی با برنامهریزیهای صورتگرفته با آنها برخورد خواهد شد.

 

 کشف بالغ بر 45 میلیارد تومان دخانیات قاچاق

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح مبارزه با محصولات دخانی قاچاق مانند سیگار، تنباکو و مشتقات آنها در حال اقدام و اجرا است، توضیح داد: در سطح خرد با هماهنگی قرارگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ابتدای سال جاری بالغ بر 12 هزار واحد صنفی محصولات دخانی مورد بررسی قرار گرفتهاند و حدود هزار پرونده قاچاق باارزش بیش از 45 میلیارد تومان تشکیل، و برای رسیدگی به محاکم قضایی تحویل داده
شده است.

سوادکوهی ادامه داد: در دستگاههای متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانند وزارت اطلاعات، عزم جدی برای برخورد با قاچاق کالاهای سلامتمحور بهخصوص کالاهای دخانی وجود دارد.

این مقام مسئول در خصوص شرح مسئولیت دستگاههای مرتبط برخورد با کالای قاچاق اظهار داشت: در قرارگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولیت کمیته شناسایی با دستگاههای امنیتی و مسئولیت عملیات و پشتیبانی نیز با فراجا و سازمان حمایت است که در حال حاضر برخوردها با شدت زیادی در حال انجام است.

 

 کشف بیش از هزار دستگاه خودرو شوتی حامل دخانیات قاچاق با 1500 متهم

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور مقابله قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با برخوردهای اخیر فراجا با کالای قاچاق بیان کرد: در اقدامات اخیر فراجا بیش از هزار دستگاه خودرو شوتی کشف شد که محصولات دخانی هم در این خودروها وجود داشت.

این محمولهها که از جنوب وارد کشور شده بود، در مسیر حملونقل توقیف شد. تاکنون این پرونده بیش از هزار و پانصد متهم دارد.

 

 تبلیغات دخانیات در فضای مجازی و حقیقی پیگیری میشود

 

سوادکوهی در خصوص ممنوعیت تبلیغات دخانیات اظهار داشت: با توجه به اینکه تبلیغات دخانیات در فضای مجازی و حقیقی کاملاً ممنوع است، هر موردی که مشاهده شود با هماهنگی معاونت فضای مجازی و دادستانی کل کشور در خصوص آن پیگیری و اقدام صورت خواهد گرفت.

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

سهم سیگاری‌ها از درآمدهای مالیاتی دولت بیش از سهم تمامی شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌های دولتی

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

بخشنامه حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

ملی شدن صنعت نفت و واقعیت‌های موجود

توتون صنعت در سالی که گذشت، چه نوشت؟

صنعت د‌خانیات ایران و هوش مصنوعی

لزوم تد‌وین ضوابط اختصاصی نظارت بر ترانزیت کالای د‌خانی

سرنخ‌ قاچاق د‌خانیات به ایران د‌ر «سرنخ»

کیسه‌های نیکوتین چیست؟ و د‌ر واقع آیا برای شما بهتر از سیگار هست؟

کنوانسیون مبارزه با تجارت غیرقانونی به پایان رسید‌

کاهش فروش سیگارهای سنتی و افزایش تقاضای سیگارهای الکترونیک د‌ر کره‌جنوبی

تجزیه‌ و تحلیل صنعت جهانی دخانیات در سال 2023

بازار سیگار نظارت موثر ندارد 450 میلیون دلار ارزش کالای دخانی قاچاق

صنعت د‌خانیات ایران د‌ر سالی که گذشت

5253 میلیارد تومان تنها بخشی از مالیات دخانیات تا پایان بهمن ماه امسال

آثار سیگارهای الکترونیکی بر سلامت

سلیمانیه عراق، کانون تولید تنباکوی تقلبی

خیلی نگران آینده صنعت هستیم

برنامه راهبرد‌ی برای صنعت د‌خانیات ایران

زمزمه‌های افول یک بنگاه بزرگ اقتصادی دیگر

مراکز آموزشی تا شعاع 100 متری از عرضه و استعمال مواد دخانی پاکسازی می‌شوند

دخانیات هم سرطان‌زاست، هم پرونده‌زا

شرکت دخانیات ایران با مولدسازی املاک نامولد از زیان خارج می‌شود

عوارض ومالیات‌ها و عدم تخصیص ارز عامل افزایش قیمت دخانیات و رونق قاچاق

دستگیری باند حرفه‌ای قاچاق سیگار و تنباکو در قم