آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند
در پی سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه ورزقان

آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

عملیات جستجوی امدادگران برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و... سرانجام پس ازگذشت حدود ۱۵ ساعت از سقوط با کشف بالگرد مذکور به پایان رسید و متاسفانه مشخص شد که در جریان این سانحه تمامی سرنشینان بالگرد به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش توتون صنعت، عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از آنکه رئیس جمهور و تیم همراه در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعهسی» در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان بودند، خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در رسانهها منتشر شد، خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض مختلف از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تایید رسید و بابک محمودی گفت: «به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیمهای امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدهاند.»

درپی این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صدها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام شده و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشورها همچون ترکیه، روسیه و... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند. سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقهای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیمهای امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند. 

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز با تایید این خبر گفت: صبح روز دوشنبه 31 اردیبهشت بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیمهای امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح اعلام کرد که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است. متاسفانه دقایقی بعد نیز مشخص شد که آیتالله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه، آیتالله آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر خدمه پرواز و تیم حفاظت به شهادت رسیدهاند.

 

               

 

 

 


دیدگاه‌ها

دیدگاه شما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

محرم

پربازدیدها

تازه ترین‌ها

دولت آتی و چالش‌های پیش رو

اردیبهشت ماه پرکار نیروی انتظامی

بازار ویپ در ایالات متحده به 2.67 میلیارد دلار رسید

حاشیه بافی‌های خاتوتون سلطنه

یک هزار تنباکو کار اصفهانی از کار بیکار شدند

پیشنهاد جریمه ۱۰۰ میلیونی برای تخلفات تبلیغاتی

BAT همچنان متعهد به آینده بدون دود است

سیگار هم برای شما ضرر دارد و هم محیط‌زیست

نقش دخانیات در اقتصاد تایلند

دوگانه صنعت دخانیات -سلامت؛ ضرورت‌ها و ابعاد مغفول

نهادینه‌سازی فرهنگ بدون دخانیات در پایانه‌ و سراهای محلات

صرافی‌های غیرمجاز، منبع تامین پول سیگار قاچاق

اظهارات متناقض درباره سطح زیر کشت توتون در ایران

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حادثه برای رئیس جمهور

آیت‌ا... رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

روزشمار هفته ملی بدون دخانیات سال ۱۴۰۳ اعلام شد

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین استانداری گلستان و شرکت دخانیات ایران

نهضت تنباکو، نخستین جنبش سراسری مردم علیه استبداد + فیلم

جنبش تنباکو؛ نخستین و گسترده‌ترین جنبش مردمی علیه استبداد

انتصاب مسعود حشمتی پور به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز طراحی ، توسعه و راهبری سامانه های جامع وزارت صمت

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به محصولی که نمی‌توان به آن اعتماد کرد!

«ساعت شش صبح خدا بخیر کنه» !!!

دستاوردهای شرکت دخانیات در نمایشگاه ایران اکسپو

قاچاق چند میلیون دلاری سیگار ناسالم