کد خبر : 20693 تاریخ : ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۲ شهريور - 02:46
مصرف جهانی سیگار چقدر است؟ تعداد افراد سیگاری مناطق مختلف جهان

مصرف سیگار در میان قوانین و مالیاتهای سختگیرانه بر مصرف دخانیات از یک سو و تبلیغ شرکتهای بزرگ تولیدکننده از سوی دیگر، همچنان بالاست. در این گزارش خواهیم دید که تعداد افراد سیگاری در نقاط مختلف جهان چقدر است. به گزارش توتون صنعت به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی تجارت نیوز، بر اساس گزارشهای اخیر، مصرف جهانی سیگار سالانه حدود 5.2 تریلیون نخ تخمین زده شده است. اگرچه این تعداد به دلیل افزایش اقدامات به منظور کنترل تنباکو نسبت به اوج خود کاهش جزئی داشته است، اما مصرف کلی به دلیل رشد جمعیت و عادات مداوم سیگار در مناطق مختلف همچنان درخور توجه است. تبلیغات خلاقانه شرکتهای تولیدکننده سیگار و تنباکو نیز در پایدار نگه داشتن مصرف سیگار در نقاط مختلف جهان تاثیر داشته است  در ادامه تعداد تخمینی افراد سیگاری را به تفکیک قاره بررسی خواهیم کرد.

 آسیا

تعداد افراد سیگاری: تقریباً 743 میلیون نفر

آسیا بیشترین سهم مصرف جهانی سیگار را به خود اختصاص داده است. چین بهتنهایی با حدود 300 میلیون فرد سیگاری، سهم بسزایی در این رقم دارد.

شیوع سیگار در چین، اندونزی و هند به طور ویژه بالاست؛ جایی که مصرف دخانیات از نظر فرهنگی ریشه دوانده و از نظر اقتصادی شایان توجه است.

 اروپا

تعداد افراد سیگاری: حدود 215 میلیون نفر

مصرف سیگار در اروپا شیوع بالایی دارد؛ بهویژه در اروپای شرقی و روسیه.

در حالی که اروپای غربی به دلیل قوانین سختگیرانه شاهد کاهش نرخ سیگار بوده، اروپای شرقی همچنان نرخ بالاتر مصرف سیگار را داراست.

 آفریقا

تعداد افراد سیگاری: تقریباً 77 میلیون نفر

جمعیت افراد سیگاری آفریقا بهویژه در کشورهایی که با افزایش درآمد و بازاریابی تهاجمی شرکتهای دخانیات روبهرو هستند در حال افزایش است. شیوع استعمال دخانیات یک نگرانی جدی است؛ به خصوص در کشورهای جنوب صحرای آفریقا که اقدام برای کنترل دخانیات سختتر است.

 آمریکای شمالی

تعداد افراد سیگاری: حدود 45 میلیون نفر

ایالات متحده و کانادا به دلیل کمپینها و مقررات قوی بهداشت عمومی، نرخ مصرف سیگار کمتری نسبت به میانگین جهانی دارند. نرخ استعمال دخانیات در کشورهای آمریکای شمالی همچنان رو به کاهش است، اما در میان جمعیتهای فرعی خاص مانند گروههای اجتماعی-اقتصادی فرودست و اقلیتهای قومی خاص چالشها به قوت خود باقی است.

 آمریکای جنوبی

تعداد افراد سیگاری: تقریباً 39 میلیون نفر

برزیل و آرژانتین بیشترین سهم را در میزان مصرف سیگار آمریکای جنوبی دارند.

نرخ کلی مصرف سیگار به دلیل تلاش برای گسترش بهداشت عمومی کاهش یافته است اما در کشورهای مختلف همچنان تفاوتهایی وجود دارد.

 اقیانوسیه

تعداد افراد سیگاری: حدود 3 میلیون نفر

استرالیا و نیوزیلند به دلیل کمپینهای تهاجمی ضددخانیات و مالیاتهای بالا بر دخانیات، پایینترین میزان مصرف سیگار را در سطح جهان دارند. شیوع سیگار در این کشورها به طور پیوسته در حال کاهش است.