کد خبر : 20656 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۵ تير - 16:46
شرکت بریتیش امریکن توباکو (BAT) در نیجریه جریمه پرداخت می‌کند

به گزارش ایندیپندنت، شرکت بریتیش امریکن توباکو (BAT) و چندین شرکت وابسته به آن به دلیل نقض قوانین رقابت نیجریه 110 میلیون دلار جریمه پرداخت کردهاند.

آدامو عبداللهی، معاون اجرایی کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرفکننده نیجریه (FCCPC) طی یک نشست خبری گفت: «کل 110 میلیون دلار به نرخ رسمی ارز در آن زمان از طریق بانک مرکزی نیجریه پرداخت شده است.» عبداللهی افزود: «دولت فدرال نیجریه 40 درصد از این مبلغ را دریافت کرد و 60 درصد به کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرفکننده (FCCPC) رسید.»  وی این پرونده را بسیار دقیق و قطعی توصیف کرد و افزود که کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرفکننده (FCCPC) تحقیقات کاملی را در مورد شرکت دخانیات انجام داده است.

عبداللهی همچنین فاش کرد که کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرفکننده (FCCPC)در حال حاضر فعالیتهای یکی دیگر از شرکتهای عمده دخانیات را برای رعایت کنوانسیونهای بینالمللی، قانون ملی کنترل دخانیات و سایر مقررات و برای جلوگیری از اقدامات احتمالی ضدرقابتی زیر نظر دارد. او گفت: «کمیسیون یک کمپین چند جانبه را برای مبارزه با استعمال دخانیات زیر سن قانونی و حفاظت از جمعیتهای آسیب پذیر راه اندازی کرده است.» منبع: tobaccoreporter.com ترجمه: امید مرادی