کد خبر : 20558 تاریخ : ۱۴۰۲ پنج شنبه ۳۰ آذر - 01:27
کشفیات کالای دخانی قاچاق در آذر ماه

کشف 10 میلیارد ریال دخانیات قاچاق در تهران
پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف بیش از ۱۹ هزار بسته دخانیات قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. به گزارش توتون صنعت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق به کشف محل دپوی دخانیات قاچاق در محدوده خیابان “قصرالدشت” تهران شدند. وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری دخانیات خارجی قاچاق به وسیله خودروهای شوتی کالای خارجی به ساختمانی مسکونی در آدرس خیابان قصرالدشت منتقل و تخلیه و دپو شده است و سپس مالک ساختمان کالاهای قاچاق را به بازار انتقال می‌دهد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی مأموران این پلیس، محل موصوف را بازرسی و تعداد سه هزار بسته تنباکو و ۱۹ هزار و ۴۵۰ پاکت سیگار خارجی و فاقد مجوزهای قانونی کشف و به همراه متهم به مقر پلیس انتقال یافت. وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شد. افشاری ادامه داد: اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندارد لازم می‌باشند و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازند.

بیش از 150 هزار نخ سیگار قاچاق خارجی در اردبیل کشف شد
جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از ۱۵۰ هزار نخ سیگار و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در اردبیل خبر داد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ عادل منیر با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، به‌دنبال دریافت گزارش مردمی منبی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پژو حامل سیگار قاچاق در محور سراب - اردبیل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش دریافتی با هماهنگی قضایی اقدام به کنترل خودروهای عبوری و پوشش انتظامی در محور سراب - اردبیل کردند. وی اظهار کرد: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری خودرو پژو مورد استفاده قاچاقچیان را شناسایی و توقیف و در بازرسی از آن موفق شدند، ۱۵۰ هزار نخ سیگار خارجی و ۶۰۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق کشف و ضبط کنند. جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بیش از ۲ میلیارد ریال اعلام کردند. سرهنگ منیر اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد. وی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است. جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین با اشاره به برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز، افزود: هموطنان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.


کشف بیش از 79 هزار نخ سیگار قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
فرمانده هنگ مرزی سراوان از کشف بیش از ۷۹ هزار نخ سیگار قاچاق در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری ایسنا سرهنگ حسینعلی فراهی گفت: مرزداران این فرماندهی، در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و کنترل گذرهای مرزی مجاز با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال و ورود مقادیر قابل توجهی سیگار قاچاق به داخل کشور مطلع شدند. وی بیان کرد: مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای کمین هدفمند در مسیر احتمالی ورود قاچاقچیان ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، موفق شدند مقدار بیش از ۷۹ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی را نیز کشف کنند. وی گفت: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش کالای قاچاق کشف شده ۸۰۰میلیون ریال برآورد شده است. فرمانده هنگ مرزی سراوان در پایان ضمن هشدار به قاچاقچیان بر عزم جدی نیروهای مرزبانی در برخورد مقتدرانه با انجام هرگونه شرارت و تحرکات سوء در مرزهای جنوبی استان تأکید کرد.


محموله دخانیات قاچاق در دامغان توقیف شد
فرمانده انتظامی شهرستان دامغان از توقیف محموله دخانیات قاچاق توسط مأموران انتظامی بخش امیرآباد این شهرستان خبر داد. به گزارش توتون صنعت به نقل از خبرگزاری فارس از دامغان، غلام‌حسین عرب، فرمانده انتظامی شهرستان دامغان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توقیف خودروهای تندرو (شوتی) مأموران فرماندهی بخش امیرآباد این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. وی گفت: در بازرسی از خودروی توقیفی، ۴ هزار و ۱۰۰ قلم انواع و اقسام کالای دخانی شامل انواع طعم سیگار و قلیان، انواع فیلتر سیگار و... قاچاق فاقد اسناد و مدارک گمرکی کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. فرمانده انتظامی شهرستان دامغان ادامه داد: در این خصوص، یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد. عرب خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از وظایف ذاتی پلیس بوده و پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ است.